מחלות דרכי נשימה עליונות בחתולים

“שפעת חתולים” יכולה להיגרם ממספר גורמים מדבקים. המחלה הנפוצה יותר בחתוליות, חצרות, או בתים מרובי חתולים. אולם, גם חתולים ביתיים עלולים להידבק בה, ועל כן מומלץ לחסנם.

הגורמים הנפוצים הנם:
1. וירוס הרפס (feline rhinotracheitis virus)
2. וירוס הקליצי (feline calici virus)
3. Chlamidia psitacci- חיידק הנפוץ פחות בחתולים עם דלקות מערכת נשימה עליונה.
4. וירוסים נוספים ונדירים, לדוגמא- reovirus

ההדבקה הנה ע”י מגע ישיר בין חתולים חולים לבריאים, או ע”י מגע עקיף (דרך כלי אוכל, נעליים, בגדים, ידיים, וכדומה). מירב החתולים שחלו במחלה הופכים לנשאים שלה והם מפיצים אותה בזמני עקה, כגון: המלטה, פנסיון וכדומה.

סימני המחלה כוללים אחד או יותר מהבאים: דלקות עיניים מפרישות, נזלות, התעטשויות, שיעולים, פצעים בפה, חום והתייבשות. חוסר טיפול עלול לגרום לנזקים חמורים ובלתי הפיכים בעיניים, דלקות ריאות קשות ואפילו מוות. לכן טיפול מוקדם ככל האפשר הנו משמעותי.

הטיפול
כולל טיפול תומך (החזר נוזלים, הזנה, חימום וכדומה) וטיפול אנטיביוטי (במשחה לעיניים, במתן לפה, או בזריקות בהתאם לחומרת הפגיעה ומיקומה). הטיפול האנטיביוטי מיועד למקרה שההדבקה היא בחיידק (קלמידיה) או כטיפול בדלקות משניות שפוגעות בריריות האף באופן קשה. 

חתולים שנפגעו במחלה זו ולא טופלו בזמן, עלולים להישאר במצב של נזלת כרונית שנובעת מהפגיעה בריריות האף.
ניתן למנוע מחלה זו ע”י החיסון המרובע. בשנה הראשונה לחיי החתול אנו ממליצים על שני חיסונים בהפרש של שלושה שבועות ביניהם ואחר כך אנו נותנים זריקת דחף מידי שנה. החיסון מומלץ לחתולים ביתיים, חתולים שיוצאים גם החוצה ולחתולי חצר כאחד. הסיבה שאנו מחסנים חתולי בית היא שאנו עלולים לשאת את המחלה אל חתולינו בנעלינו ובבגדינו.

צרו עמנו קשר או מלאו פרטיכם: