רופא וטרינר עד הבית

לא מעט סרטים וסדרות טלוויזיה עוסקות בתופעה של כלבת, אותה מחלה נגיפית שנמצא אצל במערכת העצבים של יונקים רבים וביניהם, מן הסתם גם אצל כלבים. כלבת יכולה להיות מחלה מאוד קשה שיכולה לפגוע באופן דרסטי בבני אדם עד כדי מוות. זו הסיבה שנהוג לתת חיסון נגד כלבת מדי שנה לכלבים.

כלבת היא מחלה שמועברת דרך נשיכה של בעל חיים נגוע, רוק ואפילו דרך ליקוק. הנגיף מגיע ממקום הנשיכה אל המוח דרך מערכת העצבים. חשוב להבהיר, ישנם נגיפים שונים של כלבת, חלקם מועברים אך ורק בין חיות, למשל, בין עטלפים, שועלים, חולדות, זאבים, תנים ועוד, בעוד שבמקרים רבים מדובר במחלה שמועברת לבני אדם. במקרה כזה, אם לא תופסים את המחלה בזמן, הרי שהיא יכולה להתפרץ ואז הטיפול בה קשה יותר עד כמעט בלתי אפשרי. על פי המחקרים, מרבית האנשים שנאלצו להתמודד עם המחלה, לא שרדו, החשש הגדול הוא גם, שאותם אנשים ידביקו אנשים אחרים, ולכן אחרי שהם נדבקים נהוג להעביר אותם לבידוד.

על מנת להימנע מהתפרצות מחלה זו בישראל, נהוג לתת חיסון נגד כלבת בכל פעם כשמחדשים את רישיון אחזקת הכלב. באותה הזדמנות בודקים אם השבב שהוכנס לכלב עדיין קיים, בכל מתקיים תהליך תיעוד מפורט של הכלב ומצוין במפורש האם הכלב קיבל חיסון או לא. במקרה של בני אדם, הרי שנהוג לתת חיסון נגד כלבת, מיד עם הנשיכה וכן אחד נוסף, 10 ימים אחרי הנשיכה.

חיסון נגד כלבת ניתן אצל וטרינר מומחה, במקרים מסוימים הוא ניתן על ידי רופא וטרינר עד הבית, כלומר רופא שמגיע אל בית הלקוח ומבצע אצלו את החיסון, זה מתרחש בעיקר אם מדובר בכלב מבוגר או במקרה שהלקוח עצמו לא יכול להגיע למרפאה לבצע את החיסון. ניתן לבצע את החיסון גם במרכז שירותים וטרינריים של העיר. יש להוסיף בעת תהליך החיסון, מקבל הלקוח אישור שהוא חיסן את הכלב שלו ושהרישיון אחזקה שלו מחודש.

אם אתם מחפשים וטרינר מומחה בנס ציונה והסביבה שיבצע עבורכם חיסון כלבת, אתם מוזמנים לפנות אלי, ד”ר אפי וגשל, אני אשמח לעמוד לרשותכם בכל עת. להסביר לכם במה כרוך החיסון, כיצד הוא מתבצע, וכמובן לבצע אותו עבורכם. אני גם אדאג ליצור קשר עם הרשויות על מנת להסדיר את הנושא של רישיון אחזקת הכלב בשבילכם.

צרו עמנו קשר או מלאו פרטיכם: