רופא וטרינר בבת ים

על פי הערכות יש בישראל למעלה מ-2 מיליון חתולי רחוב, זאת כמובן בתוספת לחתולים ביתיים אשר מטופלים בצורה נאותה על ידי בעליהם. הטענה הרווחת היא, שעל מנת לא ליצור מצב לפיו החתולים יתרבו ללא סיבה, יש לבצע סירוס בחתולים הזכריים, ובכך ימנעו התרחבות של אוכלוסייה זו, אשר עלולה להישאר ללא מענה.

יש מי שסבור שפעולה כמו סירוס חתול (בדומה לסירוס כלבים), היא מסוג הפעולות שנוגדות את הטבע, אך האמת היא שמדובר בעניין שעומד לטובתם של החתולים. ראשית, אם החתולים יתרבו, רבים מהם לא יוכלו לקבל את הטיפול שהם זקוקים לו. סביר להניח שהרבה מהם יוזנחו ועם הזמן ימות. שנית, היכולת לטפל בכולם תרד ככל שהם יתרבו ולכן, בשבילם ובשביל בני האדם מסביבם, עדיף שחלקם הגדול יעבור סירוס, שלוש, ההנחה היא שגם חתול ביתי אשר מטופל היטב, יכול במידה ואיננו עובר סירוס, לגרום לנזקים שונים,בין היתר כתוצאה מהתנהגות עצבנית ומנסיבות אחרות.

סירוס חתול יכול להיעשות אך רק במרפאה או במכון וטרינרי, מדובר בהליך פשוט מאוד שלוקח זמן קצר, הוא נעשה בהרדמה מלאה ובמסגרתו מסירים את האשכים של הזכר וכך הוא לא מייצר יותר את ההורמון הגברי, טסטוסטרון. חוסר בהורמון זה יוצר דיכוי משמעותי בחשק המיני. יש לומר, לא מדובר פה רק בהפחתה משמעותית בסיכוי של החתול להכניס את החתולה להריון, אלא גם בהפחתה משמעותית בהתנהגות התוקפנית שלו. חתולים אשר אינם מסורסים נוהגים לתקוף יותר (בדומה לכלבים שאינם מסורסים), לא רק חתולות נקבות אלא גם בני אדם, רהיטים וחפצים שונים. אחרי סירוס חתול הופך להיות חיה הרבה יותר רגועה וממושמעת, מה שיכול להקל על בעליו בטיפולו.

מלבד זאת, סירוס מקל על החתול גם באופנים נוספים, למשל, הוא פחות יידרש לעצור ולהטיל את מימיו. הטענה הרווחת היא שסירוס, לא רק במקרה של חתול אלא גם במקרה של כלבים, רק עושה טוב לחיה הן מבחינה התנהגותית והן מבחינה פיזית, ואם טוב להם, אז גם טוב יותר לבעלים שלהם.

לסיום, אם אתם מחפשים מכון וטרינרי בו תוכלו לבצע הליך של סירוס חתול, אז אתם מוזמנים להכיר את VET 4 PET, מרפאה בראשותו של ד”ר אפי וגשל רופא וטרינר בבת ים והסביבה. במכון תוכלו ליהנות ממגוון טיפולים לחיות שונות, תוכלו להתייעץ ולקבל את כל המידע ההכרחי בתחום של טיפול כלבים וחתולים.

צרו עמנו קשר או מלאו פרטיכם: