איך מתבצע סירוס כלבים?

כלבים וחתולים הינם חברים לחיים של כה רבים, וחשוב מאד שנהיה גם אנו חברים טובים לחיות המחמד שלנו ונדע לשמור עליהם ועל בריאותם. סירוס ועיקור אינם דרך הטבע, אך הם בהחלט נושאים בחובם יותר יתרונות מאשר חסרונות כאשר הם נשקלים למול אורח החיים המודרני ובהקשר לרוח הזמן בו אנו חיים. הפעם נתמקד בכלבים.

מה זה סירוס? במונחים פשוטים, סירוס הוא ניתוח בו מסירים את אשכיו של הזכר. איך מסרסים כלב? ובכן, מבלי להיכנס לפרטים הכירורגים, מדובר בניתוח שמבוצע אצל וטרינר, לאחר התייעצות עמו ולאחר שמוודאים שאכן זהו הזמן האופטימלי לביצוע ההליך.

ישנם יתרונות וחסרונות בעריכת סירוס לכלב, וחשוב לדעת אותם מראש על מנת לקבל החלטה נכונה. כעיקרון, סירוס כלב זכר יביא עמו לשינויים התנהגותיים, אשר כדאי להביא בחשבון גם כן בטרם מקבלים החלטה.

חשיבות ביצוע סירוס, כמו גם עיקור לנקבות, נובע גם מן העובדה שכיום יש המוני כלבים וחתולים שננטשים וממלאים מקלטי בע״ח של עמותות כדוגמת צער בעלי חיים ותנו לחיות לחיות. חלק קטן מהם זוכה למצוא בית חם, אך רובם המכריע, למרבה הצער, מורדמים. אין להמעיט בערכו של הפן ההומאני בהפחתת ילודת גורים. 

סירוס כלב נדמה כמשהו קיצוני, אך הנה כמה יתרונות שהתהליך יכול לתת לכלב ולבעליו:

כלב מסורס יהיה, בדרך כלל, פחות תוקפני. הסבירות שיהיה מעורב בריב עם זכר אחר תהיה נמוכה בהרבה, במיוחד בתקופות הייחום. עוד תופעה המאפיינת את תקופת הייחום היא שכלבים זכרים יוצאים בחיפוש אחר הנקבות ונעדרים מן הבית. כלב שבורח מן הבית אינו מוגן על ידי בעליו, הוא עלול, במקרה הטוב, להילכד על ידי הרשויות וזה ייגמר בקנס לבעליו, אך יכול גם לקרות לו משהו ובעליו לא ידעו ולא יוכלו להגיש לו עזרה. כלב זכר דומיננטי עשוי להיות הרבה יותר ידידותי ורגוע לאחר סירוס. עוד יתרון, כלכלי גרידא, ועשוי להפתיע אתכם: עלות הרישוי השנתי של כלבכם גבוהה יותר אם הוא אינו מסורס. זו מן הסתם דרכן של הרשויות המקומיות לנסות ולעודד את ביצוע ההליך כחלק ממאבקן בתופעת ההמלטות הבלתי רצויות.

יתרון בריאותי חשוב לסירוס הוא מניעת האפשרות לחלות בסרטן האשכים, כמו גם הפחתה משמעותית בסיכויי התפתחות בלוטת ערמונית מוגדלת בגיל מתקדם יותר, אשר תוביל לכאבים ואף לקושי בעשיית צרכים.

מעניין לציין שסירוס יכול מאד לעזור במקרים של זכר הלוקה בסוכרת או במחלת הנפילה (אפילפסיה), כיוון שמתברר שהורמוני המין המופקים באשכים עלולים להפריע לפעולה יעילה ותקינה של טיפולים שונים למחלות אלו. 


רוצים לדעת עוד? כנסו לקישור הזה, קראו עוד על סירוס ועיקור והכירו את Vet4Pet, מרפאת וטרינרים מומחים. אתם מוזמנים להתייעץ עמנו בכל שאלה בנוגע לחברינו ההולכים על ארבע. 

צרו עמנו קשר או מלאו פרטיכם: