חיסון כלבת לחתול

חיסון כלבת לחתול 

ישנה שורה של מחלות מהן יכולים לסבול חתולים וכלבים, אבל המחלה שיכולה להשפיע יותר מכל מחלה אחרת על הממשק שבין החיה לאדם היא מחלת הכלבת. הכלבת היא מחלה נגיפית קטלנית התוקפת את מערכת העצבים של בעלי החיים המשתייכים לקבוצת היונקים. הכלבת יכולה לעבור מבעל חיים לבעל חיים באמצעות מגע, העברת הפרשות ונוזלי גוף. בניגוד למחלות אחרות, מחלת הכלבת היא גם מאוד מסוכנת לבני אדם ועל כן, על פי חוק, כל בעל כלב חייב לבצע חיסון כלבת לכלב וכל בעל חתול חייב לבצע חיסון כלבת לחתול. את החיסון יש לבצע אחת לשנה במסגרת חידוש רישיון האחזקה בכלב ולאחר תשלום אגרה שנתית. 

 

מי מבצע חיסון כלבת לחתול ולכלב? 

בישראל פועלים אלפי וטרינרים הנבדלים זה מזה ברמה המקצועית שלהם, במגוון הטיפולים והשירותים שהם מציעים לקהילה וביכולת שלהם להתמודד עם מגוון המחלות השונות. חיסון כלבת לכלב כמו גם חיסון כלבת לחתול הם דווקא המכנה המשותף של כל הווטרינרים – חיסון כזה ניתן לקבל אצל כל וטרינר פרטי או רשותי. למעשה, במסגרת מנגנון הפיקוח על בעלי כלבים וחתולים ובמסגרת חידוש הרישיון השנתי לאחזקת בעל חיים, לאחר תשלום האגרה יכול בעל הכלב ליהנות מחיסון חינם דרך הרשות המקומית אליה הוא משתייך. 

 

האם נכון לקבל את החיסון אצל כל וטרינר? 

ככלל התשובה היא כן ולא אמור להיות כל חשש מקבלת החיסון אצל כל וטרינר. מתן חיסון כלבת לכלב ולחתול היא הפרוצדורה הבסיסית ביותר שיכול וטרינר לבצע וכל וטרינר גם כשיר ומורשה לעשות זאת. יחד עם זאת, בכדי להבטיח את יעילות החיסון יש לוודא שהווטרינר מאחסן את החיסונים בצורה נאותה ובקירור וכי החיסונים נמצאים בתוקף. בכל מקרה בו אתם מקבלים מידע על תקלות בעניין זה אצל וטרינר מסוים, זאת בהחלט יכולה להיות סיבה טובה להימנע מלהגיע אליו, גם אם הוא הווטרינר שמספק את החיסונים החינמיים במסגרת פעילות הרשות המקומית. 

 

מרכז וטרינרי vet4pet מציע את כל סוגי הטיפולים לכלבים, חתולים ובעלי חיים נוספים, לרבות טיפולים כירורגיים, טיפולים שמרניים, ניתוחים מורכבים וטיפול במחלות קשות וכרוניות אצל בעלי חיים. בכלל זה תוכלו להביא את בעל החיים שלכם בכדי לקבל חיסון כלבת לחתול או חיסון כלבת לכלב, כמובן מידי צוות מקצועי, מסור ואכפתי. לקבלת מידע נוסף ובירורים בנושא, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 03-9665615.

צרו עמנו קשר או מלאו פרטיכם: