חיסון תולעת הפארק

חיסון תולעת הפארק 

אם יש לכם כלב, שמעתם כבר מן הסתם על תולעת הפארק ומאחוריה ישנו סיפור נחמד על האופן בו קיבלה התולעת הזאת את שמה. המדובר בתולעת טפילה ועגולה הנקראת ספירוצרקה לופי שמתחילה את חייה בביצים המופרשות בתוך צואת כלבים. גללי הצואה הופכים למזון לחרקים שונים ובהם גם חיפושית הזבל שמרגע אכילת הביצים, הופכת לפונדקאי בתוכו גדלים זחלי התולעת. ההידבקות בתולעת הפארק בכלבים יכולה להתרחש כאשר הכלב אוכל צואה או חיפושית זבל נגועה. המקרים הראשונים של הידבקות כלבים בתולעת הפארק נתגלו בישראל אצל כלבים שנדבקו במחלה בפארק רמת גן ומכאן גם ניתן לה שמה הצברי לחלוטין – תולעת הפארק. 

 

האם קיים חיסון כנגד המחלה? 

התשובה היא בהחלט כן. חיסון תולעת הפארק הוא חיסון שניתן כבר במסגרת החיסון המשושה בשלבי החיים הראשונים של הכלב. יש לשים לב שחיסון זה אינו נכלל בחיסון המשושה וצריך להינתן בזריקה נפרדת. המחלה הנגרמת כתוצאה מחשיפת הכלב לתולעת הפארק היא מחלה קשה וקטלנית שיכולה להוביל למותו של הכלב בהיעדר טיפול ולעיתים גם לאחר אי הצלחה של טיפול שניתן. אם הכלב שלכם נחשף לתולעת הפארק הוא לא יוכל לספר לכם על כך וחשוב לשים לב לתסמינים שיכולים להעיד על קיום המחלה. 

 

תסמינים אלה מבוססים על התהליך שמתרחש בתוך גופו של הכלב. בכדי להתמודד עם תולעת הפארק, יוצר הגוף קפסולה שמבודדת את הטפיל. קפסולה יכולה לגדול לגודל של כדור גולף או טניס ולהפוך לגורם מפריע בבליעה, לגרום להקאות, קשיי נשימה, חנק ואובדן משקל קיצוני. במקרים מסוימים יכולה הקפסולה הזאת לגרום גם לקריעת אבי העורקים ולמוות מיידי ואף להפוך לגידול סרטני ממאיר. 

 

אבחון וטיפול 

אם אתם מזהים התנהגות חריגה אצל הכלב, בעיקר בכל הקשור לאכילה והפרשות צואה, גשו במהירות לווטרינר מוסמך. הווטרינר יבצע בדיקות שונות שיכולות לכלול בדיקת צואה, צילום רנטגן, CT, אנדוסקופיה ואפילו ניתוח לנטילת דגימה מהקפסולה. הטיפול עצמו ניתן באמצעות זריקות דקטומקס שגורם לנסיגה של רקמות הגידול וחיסול הטפיל. בכדי להימנע מכל זה, חשוב להקפיד על מתן חיסון תולעת הפארק על פי הוראות הווטרינר. 

 

מרכז וטרינרי vet4pet מעניק את כל הטיפולים לכלב, לחתול ולבעלי חיים רבים נוספים. בכלל זה, מבצע המרכז חיסון תולעת הפארק הן כחלק אינטגרלי מטיפולים שונים במרפאה והן כטיפול ייעודי מונע. כמו כן, המרכז מטפל בהצלחה רבה בכלבים שכבר לקו מחלה. לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום בטלפון 03-9665615.

צרו עמנו קשר או מלאו פרטיכם: