איך לטפל בכלב אחרי סירוס?

ניתוחי סירוס כלבים שכיחים למדי כיום ולרוב מדובר בהליך לא מסובך אשר תועלתו עולה על מגרעותיו. למרות זאת, עדיין מדובר בהליך כירורגי המתבצע תחת הרדמה מלאה. בסוף התהליך מתבצעות שתי רמות של תפירה: שכבה פנימית, ושכבה חיצונית, זו הנראית כלפי חוץ מעל העור. תפרים אלו מבוצעים בחוטים מיוחדים מחומר המתמוסס לתוך מקום התפירה תוך מספר שבועות. לעיתים, לפי שיקול דעת מקצועי, יבוצעו תפרים שאינם נמסים ואותם יש להסיר כשבוע וחצי לאחר הניתוח.

כלב לאחר סירוס, בייחוד בימים הראשונים, יהיה עסוק מדי פעם באזור החתך וכנראה שילקק אותו מדי פעם. כל עוד לא מדובר במצב הנראה כאובססיבי מדי, זה תקין לחלוטין. אם התופעה נראית מוגזמת, מומלץ לפנות לייעוץ עם הוטרינר שביצע את הניתוח. 

לאחר סירוס כלבים תופעות לוואי אפשריות כוללות הקאה ו/או יציאות רכות מהרגיל. מדובר בתופעות הנובעות מחומרי ההרדמה שכלבכם קיבל ומומלץ לשים לב ולבדוק – האם הקיא יותר מפעם אחת? האם התופעות הנ״ל נמשכות גם ביום שלאחר יום הניתוח? אם יממה לאחר הניתוח לתופעות הללו מצטרף חוסר תיאבון, אם נראות הפרשות מסביבת החתך, אם קיים שינוי בצבע החניכיים של כלבכם או כל דבר הנראה לכם חריג – שהרי אתם מכירים אותו טוב יותר מכולם – מומלץ להתייעץ עם המרפאה המנתחת. 

ברוב המקרים התנהגות של כלב אחרי סירוס תיראה, בייחוד בשעות הראשונות, כאילו הוא מסומם קלות. זה לא מקרי, שכן הוא מתאושש מהרדמה מלאה ולכל כלב הקצב שלו. ככלל, מרפאה אחראית לא תשחרר כלב לפני שתוודא שהדבר אפשרי, אך באופן טבעי זהו תהליך התאוששות שנמשך מעבר לזמן שהכלב שוהה במרפאה. אם בכלב נראה כישנוני או איטי בהתנהלותו, זה לא חריג. התופעה עשויה להימשך מספר שעות ואף עד לבוקר שלמחרת הניתוח. מומלץ באותן שעות שכלבכם מתאושש מחומרי ההרדמה למנוע ממנו מאמץ כלשהו, עדיף להשקותו מעט אך להימנע מלתת לו לאכול במשך מספר שעות וגם אז רק במנות קטנות. 

אתם תופתעו לגלות כיצד לאחר סירוס כלבים החלמה נמשכת מעט זמן יחסית. ידידו הטוב של האדם בדרך כלל חוזר להתנהגות רגילה כבר ביום שאחרי הניתוח. חשוב לשמור עליהם ולוודא שהם לא מתחילים להשתולל כיוון שהם בכל זאת עברו ניתוח ויש להם תפרים שצריכים להחלים. לכן מומלץ מאד במהלך שבוע וחצי עד שבועיים לקחת את הכלב לטיולים קצרים, להקפיד שיהיה עם רצועה (זה ממילא מחוייב בחוק) ולמנוע ממנו קפיצות, ריצות והשתובבות. ‎

נקודה חשובה נוספת – כלבכם יקבל טיפול אנטיביוטי לאחר הניתוח, למניעת זיהומים וכן כדורים נגד כאבים. את אלו חשוב לתת לפי המלצת המרפאה, גם אם נראה שהכל תקין, עד לסיום הטיפול.


רוצים לדעת עוד? כנסו לקישור הזה, קראו והכירו את Vet4Pet, מרפאת וטרינרים מומחים. אתם מוזמנים להתייעץ עמנו בכל שאלה בנוגע לחברינו ההולכים על ארבע. 

צרו עמנו קשר או מלאו פרטיכם: