מדריך לגידול ארנב

מחפשים מדריך לגידול ארנב? מצאתם. אתם תמיד מוזמנים לפנות אלינו ולהתייעץ לגבי שאלות שיש לכם בנושא גידול ארנב בבית, אך סיכמנו לכם כאן את עיקרי הדברים.

ישנם מספר סוגי ארנבים: רגיל, ננסי, ראש-אריה, שמוט אזניים, אנגורה – זוהי רשימה חלקית של הנפוצים ביותר. ארנב אינו תחליף לכלב, הוא לא יבוא כשתקראו לו, לא ירוץ להביא משהו שתזרקו לעברו, ולמרות שארנבים זקוקים ליחס ולחברה, הם לא תמיד יגיבו בחיוב כאשר תנסו להרים אותם. רגליהם האחוריות מאד חזקות ואם לא תאחזו אותם נכון הם עלולים להשתולל ואף לנשוך. ארנבים אינם נוטים לתוקפנות, אך הם מעט חרדתיים ובעיקר ביישנים. אם תלחיצו את הארנב שלכם הוא לא יגיב היטב. אנחנו לא מנסים להרתיע אתכם, אך חשוב לקחת את כל המידע בחשבון.

מהי סביבת המחייה המומלצת לארנב? אם אתם מתכוונים לגדל את הארנב שלכם בבית, הוא יצטרך כלוב מרווח ונוח. עבור ארנב יחיד מומלץ כלוב של לפחות 40×60 ס״מ, אך אם אפשרי, עדיף אף יותר. על הכלוב להיות בעל תחתית חסונה ועמידה בפני כרסום שכן ארנבים הם אלופי הכרסום והם נוטים לשאוף לחפור לעצמם מחילות. את תחתית הכלוב יש לרפד במצע מתאים בגובה של כ-4 ס״מ. יש שמוכרים מצע מנסורת אך הוא פחות מומלץ ועדיף לבחור בשבבי עץ שהם בעלי ספיגה עדיפה ולא מייצרים אבק שעלול לפגוע בבריאות הארנב שלכם.

בכלוב יש לשים גם מיכל למי שתיה עם פיה מונעת נזילה, כלי אוכל, מומלץ מנירוסטה (שוב, למניעת כירסום) עם בסיס רחב שימנע את התהפכותו וגם מעין ״בית״ המדמה מחילה בו יכול הארנב לשהות אם הוא חש צורך להתחבא.

אתם ודאי תוהים מה ארנבים אוכלים, והדבר הראשון שחשבתם עליו הוא ודאי גזר, ואז חסה. ובכן, זה בהחלט חשוב לתת לארנב שלכם ירקות ועדיף שיהיו עתירי מים, אך רק כתוספת או חטיף מפנק ולא על בסיס יומי קבוע. אספסת מאד חשובה לבריאותם של ארנבים ומומלץ שתהיה זמינה עבור הארנב שלכם בכל עת. מגיל חצי שנה מומלץ להחליפה לסוגי חציר אשר פחות עשירים בחלבון ובסידן כגון באקיה, שיבולת או תלתן. זכרו שארנבים לא יגיבו טוב לכל ירק ולכן מומלץ להימנע מחציל, עגבניה, אבוקדו או תפוח אדמה. בנוסף אפשר ואף מומלץ להאכיל את הארנב שלכם במזון ייעודי הנמכר בחנויות לחיות והוא בדרך כלל מגיע בצורת כופתאות יבשות. חשוב לבחור מזון איכותי שלא יפגע במערכת העיכול הרגישה של הארנב.

נקודה חשובה נוספת – שיניהם הקדמיות של ארנבים צומחות כל הזמן ולכן חשוב מאד לדאוג להם לאבן כירסום עליה ישייפו את השיניים. אם שיני הארנב צומחות יותר מדי, הוא יפצע עצמו בעת אכילה ואז יפסיק לאכול, גם אם הוא רעב.  


שוקלים לגדל ארנב בבית? רוצים לדעת עוד? כנסו לקישור הזה, קראו והכירו את Vet4Pet, מרפאת וטרינרים מומחים. אתם מוזמנים להתייעץ עמנו בכל שאלה בנוגע לחברינו מממלכת החיות.

צרו עמנו קשר או מלאו פרטיכם: