מה אוכלים אוגרים

מעוניינים בחיית מחמד, אבל מעדיפים משהו קטן, שיעניק חוויה של אחריות לילדים ושלא יתרוצץ לכם בבית או ישכב על הספה? אוגר הוא חיית מחמד שיכולה להיות כרטיס הכניסה שלכם לעולם זה. למרות האמור, אוגר הוא עדיין יצור חי ויש להתכונן ולהתארגן בהתאם על מנת לספק לו את איכות החיים לה הוא זקוק על מנת שגידולו בבית יהיה חוויה חיובית ומהנה. 

הפעם נדלג על נושא סביבת המחיה בו תוכלו להתעמק דרך הקישור בסוף מאמר זה, ונתמקד דווקא במענה לשאלה ״מה אוגרים אוכלים״?

למען האמת, אספקת אוכל לאוגרים היא די פשוטה. ישנו מגוון רחב של מזון לאוגרים שרוכשים בחנויות לחיות מחמד, המגיע בצורת כופתאות ואלו מותאמות לאוגרים ומספקות את כל צרכיהם התזונתיים. אך מעבר לכופתאות, מה אוגרים אוהבים לאכול? שהרי גם לאוגר מגיע קצת לגוון, לא? ובכן, בנוסף לאותן כופתאות, אפשר גם לפנק מדי פעם עם מעט גזר או תפוח. יש להימנע מירקות ירוקים וככלל עדיף לא להרבות בהאכלת אוגר בירקות כיוון שאלו עלולים לגרום לו לקלקול קיבה או שלשולים. במידה והאוגר שלכם לא סיים הכל מן הצלחת, מומלץ לפנות שאריות מזון מן הכלוב כיוון שהן נוטות למשוך חרקים. אם חשבתם לתת אוכל ביתי לאוגרים שלכם, עצרו. עדיף לתת להם מדי פעם חטיף המיועד לאוגרים או אפילו, מעט לחם מיובש.

אם אנחנו מדברים על אוכל של אוגרים, אז בואו גם נדבר על החטיפים שמיועדים להם: הסוג הנפוץ ביותר הוא מקלות דבש, ואלו ניתנים להשגה במספר טעמים. מנסים כמה טעמים (יש בטעמי פירות ובטעמי ירקות) ורואים מה אוכל אוגר המחמד שלכם בחשק גדול יותר. מעבר לתחושת הפינוק ישנה חשיבות רבה במתן חטיפים כאלו לאוגר שלכם כיוון שהם מכילים תוספת של ויטמינים שהאוגר זקוק להם. סימנים היכולים להעיד על מחסור בויטמינים כוללים שינויים התנהגותיים שמפגין האוגר או אם הפרווה שלו מאבדת מן הברק שלה ואפילו נושרת. במידה ואתם מחזיקים אוגרת נקבה, הויטמינים יהיו נחוצים לה במיוחד כאשר היא בהריון ובסמוך למועד ההמלטה. 

את המזון של האוגר מומלץ לתת בכלי אוכל עם בסיס רחב שיפחית את הסיכוי להתהפכותו. עדיף לבחור בכלי אוכל מנירוסטה ולהימנע מאלו העשויים פלסטיק שכן האוגר שלכם עשוי לכרסם אותם בשקיקה.

נקודה חשובה נוספת: שיניהם הקדמיות של אוגרים צומחות כל הזמן ולכן חשוב מאד לדאוג להם לאבן כירסום עליה ישייפו את השיניים. אם שיני האוגר שלכם יצמחו יותר מדי, הוא עלול לפצוע את עצמו בעת אכילה וזה יוביל לכך שיפסיק לאכול, גם אם הוא רעב.  


חושבים לגדל אוגר בבית? רוצים לדעת עוד? כנסו לקישור הזה, קראו והכירו את Vet4Pet, מרפאת וטרינרים מומחים. אתם מוזמנים להתייעץ עמנו בכל שאלה בנוגע לחברינו מממלכת החיות.

צרו עמנו קשר או מלאו פרטיכם: